CHROŃ NAJCENNIEJSZY SKARB – SWOJĄ TOŻSAMOŚĆ
Kradzież albo zgubienie dokumentów tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Zastrzeżenie skradzionego lub zagubionego dokumentu możliwe jest dzięki ogólnopolskiej bazie danych "Dokumenty Zastrzeżone", w której zastrzec można dokumenty potwierdzające naszą tożsamość. Samo zgłoszenie na Policji czy w Urzędzie Gminy nie wystarczy!!!
Kradzież albo zgubienie dokumentów tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Zastrzeżenie skradzionego lub zagubionego dokumentu możliwe jest dzieki ogólnopolskiej bazie danych "Dokumenty Zastrzeżone", w której zastrzec można dokumenty potwierdzające naszą tożsamość. Samo zgłoszenie na Policji czy w Urzędzie Gminy nie wystarczy!!!
System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE chroni osoby, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwości ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.
Dokumenty zastrzec można w każdej placówce swojego Banku, natomiast jeżeli ktoś nie posiada rachunku bankowego, powinien udać się do Banku przyjmującego zastrzeżenia także od osób nie będących Klientami danego Banku ( lista na stronie internetowej www.dokumentyzastrzezone.pl). Informacje z jednego banku, poprzez System DZ, są przekazywane do wszystkich banków i innych instytucji korzystających z systemu.
Dziennie notuje się nawet kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym lub podrobionym dokumentem, m.in. do:
- wyłudzenia pożyczki
- wynajęcia mieszkania lub pokoju hotelowego w celu kradzieży wyposażenia czy unikania opłat
- kradzieży wypożyczonego samochodu lub innych przedmiotów
- zakładania fikcyjnych firm do wyłudzania kredytów, zwrotu podatków.
W przypadku utraty dokumentów należy:
- zastrzec je w systemie Dokumenty Zastrzeżone,
- (jeżeli utrata nastąpiła w wyniku kradzieży) powiadomić policję.
- wyrobić nowy dokument
Najważniejsze dokumenty, które należy zastrzec:
- dowód osobisty,
- karta pobytu,
- paszport,
- prawo jazdy,
- książeczka wojskowa,
- książeczka marynarska,
- dowód rejestracyjny,
- karty płatnicze
Utraciłeś dokumenty? Nie ryzykuj! Zastrzeż je w Banku!