Wiadomości

CHROŃ NAJCENNIEJSZY SKARB – SWOJĄ TOŻSAMOŚĆ

Data publikacji 21.01.2010

Kradzież albo zgubienie dokumentów tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Zastrzeżenie skradzionego lub zagubionego dokumentu możliwe jest dzięki ogólnopolskiej bazie danych "Dokumenty Zastrzeżone", w której zastrzec można dokumenty potwierdzające naszą tożsamość. Samo zgłoszenie na Policji czy w Urzędzie Gminy nie wystarczy!!!

Kradzież albo zgubienie dokumentów tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Zastrzeżenie skradzionego lub zagubionego dokumentu możliwe jest dzieki ogólnopolskiej bazie danych "Dokumenty Zastrzeżone", w której zastrzec można dokumenty potwierdzające naszą tożsamość. Samo zgłoszenie na Policji czy w Urzędzie Gminy nie wystarczy!!!

                                                                       

                                                                      
System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE chroni osoby, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwości ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.
Dokumenty zastrzec można w każdej placówce swojego Banku, natomiast jeżeli ktoś nie posiada rachunku bankowego, powinien udać się do Banku przyjmującego zastrzeżenia także od osób nie będących Klientami danego Banku ( lista na stronie internetowej www.dokumentyzastrzezone.pl). Informacje z jednego banku, poprzez System DZ, są przekazywane do wszystkich banków i innych instytucji korzystających z systemu.

Dziennie notuje się nawet kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym lub podrobionym dokumentem, m.in. do:

  • wyłudzenia pożyczki
  • wynajęcia mieszkania lub pokoju hotelowego w celu kradzieży wyposażenia czy unikania opłat
  • kradzieży wypożyczonego samochodu lub innych przedmiotów
  • zakładania fikcyjnych firm do wyłudzania kredytów, zwrotu podatków.

W przypadku utraty dokumentów należy:
 

  • zastrzec je w systemie Dokumenty Zastrzeżone,
  • (jeżeli utrata nastąpiła w wyniku kradzieży) powiadomić policję.
  • wyrobić nowy dokument

 


Najważniejsze dokumenty, które należy zastrzec:
 

  • dowód osobisty,
  • karta pobytu,
  • paszport,
  • prawo jazdy,
  • książeczka wojskowa,
  • książeczka marynarska,
  • dowód rejestracyjny,
  • karty płatnicze

 

 

                                      Utraciłeś dokumenty? Nie ryzykuj! Zastrzeż je w Banku!
 

 

Źródło: www.dokumentyzastrzezone.pl

Powrót na górę strony